Programació

Capacitats
  • Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de diversos llenguatges.
  • Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
  • Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats.
  • Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que els portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.
  • Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva de si mateixos i de les altres persones.
Objectius del cicle - (Primer nivell de concreció)
  • Identificar-se com a persona, assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent.
  • Establir relacions afectives positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en el grup.
  • Comprendre el llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i expressar-se a través del moviment, el gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del llenguatge oral.
  • Actuar sobre la realitat immediata, descobrint-ne l’organització a partir de les pròpies vivències i establir relacions entre objectes segons les seves característiques perceptives.
  • Iniciar-se en la descoberta i l'ús del llenguatge corporal, verbal, matemàtic, musical i plàstic.
  • Dominar progressivament el cos i l'adquisició de noves habilitats motrius, augmentant l'autonomia en els desplaçaments, en l'ús dels objectes i l'orientació en l'espai quotidià.
 Continguts del cicle – (Primer nivell de concreció)
Descoberta d'un mateix i dels altres
  • Identificació com a persona, coneixement d’algunes característiques personals pròpies per assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent al seu moment maduratiu.
  • Manifestació i expressió de les pròpies emocions i sentiments, utilitzant el llenguatge com a mitjà d’expressió i comunicació.
  • Progrés en el domini de la coordinació i el control dinàmic del cos, augmentant la seva autonomia en els desplaçaments, en l’ús dels objectes i en l’orientació en l’espai quotidià.
  • Disposició per establir relacions afectives positives amb les persones adultes i els infants amb qui comparteix situacions i activitats quotidianament.
Descoberta de l'entorn 
  • Observació i actuació sobre la realitat immediata, a partir de les pròpies vivències, establint relacions entre objectes segons les seves característiques perceptives.
  • Observació i exploració de l’entorn físic i social, planificant i ordenant la pròpia acció, constatant-ne els efectes i establint relacions entre la pròpia actuació i les conseqüències que se’n deriven.
  • Observació i constatació d’alguns dels canvis i modificacions a què estan sotmesos tots els elements de l’entorn (persones, animals, plantes i objectes).
  • Interès i curiositat pel medi físic i social, explorant les característiques d’objectes, materials i elements de l’entorn natural, formulant preguntes sobre alguns esdeveniments i representant vivències i situacions mitjançant el joc simbòlic.
  • Participació en festes, tradicions i costums de la comunitat a la qual pertany, mostrant interès i curiositat.
  • Iniciació en la diferenciació d’algunes qualitats sensorials fruit de l’exploració dels objectes materials, d’elements de l’entorn natural i de la comparació de les seves propietats. Inici de les primeres classificacions, ordenacions i correspondències en funció de les característiques i els atributs.
Comunicació i llenguatge
  • Iniciació en la descoberta i l’ús del llenguatge corporal, verbal, musical i plàstic.
  • Comprensió de les intencions i dels missatges que li adrecen les persones adultes i altres infants, identificant i emprant els diferents senyals comunicatius (gest, entonació) i valorant el llenguatge oral com un mitjà de relació amb les altres persones.
  • Iniciació en l’ús de diferents formes de comunicació, esforçant-se per fer-se entendre i escoltant els altres.
  • Reconeixement, retenció i memorització de cançons, dites senzilles, cantarelles i jocs de falda i participar-hi de manera activa, seguint la tonada, reproduint el gest, etc.
  • Reconeixement i participació activa en danses senzilles amb una progressiva coordinació general del cos i sentit del ritme.

Objectius per a la proposta pedagògica de centre (PPC) – (Segon nivell de concreció)
Àrea 1: Descoberta d´un mateix i dels altres
  1. Participar en activitats individuals i col·lectives que permetin l’experiència de comunicar i compartir la música amb els altres.
  2. Desenvolupar l’esperit creatiu en tots els àmbits de l’activitat musical.
  3.  Desenvolupar la sensibilitat musical com a mitjà d’enriquiment personal, i extreure’n els aspectes més idonis per al propi creixement.
Àrea 2: Descoberta de l´entorn
  1. Observar i explorar activament el seu entorn immediat.
  2. Valorar la importància del medi natural, manifestant-hi actituds de respecte i valoració, i intervenir-hi en la mesura de les seves possibilitats.
  3. Establir algunes relacions entre les característiques del medi físic i les formes de vida que s’hi desenvolupen.
Àrea 3: Comunicació i llenguatge
  1.  Comprendre el llenguatge adult i comunicar-se i expressar-se a través de la música, el moviment, el gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del llenguatge oral.
  2. Mostrar certa sensibilitat envers les qualitats del so, discriminant algun instrument musical o un objecte pel seu so, diferenciant intensitats diferents, audicions.
  3. Donar a conèixer, ajudar a comprendre i apreciar el llenguatge musical.
  4. Ser capaç d’utilitzar la cançó i la dansa com a mitjà de comunicació i d’expressió.

No hay comentarios :

Publicar un comentario