L'hora del conte

Continguts: 
Àrea 1: Descoberta d´un mateix i dels altres
  • Mostrar satisfacció i esforç per relacionar-se amb altres infants i persones adultes.
Àrea 2: Descoberta de l´entorn
  • Representació de contes relacionats amb l'entorn físic, social, materials i elements de l'en-torn natural.
  • Creació d’hàbits d'observació, exploració  de l'entorn físic, social, materials I elements de l'entorn natural. 
  • Aconseguir que mostrin interès, afecte I respecte per tot l'entorn que ens envolta (físic, social, material I elements naturals).
Àrea 3: Comunicació i llenguatge
  • Sensibilitat davant els missatges de les persones adultes amb la percepció dels diferents senyals comunicatius: gest, entonació. 
  • Reproducció d'algunes cançons, cantarelles, jocs de falda I rodolins relacionades amb animals de granja.
Edat dels infants:
24 a 36 mesos
Durada:
35 minuts
Espai:
A la seva aula

Els objectius d'aprenentatge:
Àrea 1: Descoberta d´un mateix i dels altres
  • Prendre consciència de la importància de l’audició, aprendre a escoltar. Ecologia sonora
Àrea 2: Descoberta de l´entorn
  • Saber  discriminar els sons i la seva procedència.
  • Diferenciar els diferents animals i les seves característiques.
Àrea 3: Comunicació i llenguatge
  • Reconèixer i reproduir sons de diferents animals.
  • Aprendre cançons d’animals.
Organització de l’espai:
Com que l’activitat la fem després de l’acollida matinal un cop han arribat tots els nens procurarem que l’aula estigui endreçada (ja que els que arriben més d’hora tenen una estona per jugar amb els racons que tenim a l’aula).
Ja amb l’aula endreçada, i al centre de l’aula que és on hi ha un bon espai prepararem el material que fa falta per a l’activitat mentre anem dient als nens/es que seguin en semicercle.

Recursos:
Recursos materials:
  • Contes d’animals de granja
  • Peluixos d’animals de granja
  • Tros de roba marró.
  • Fitxa de la cançó «A la granja d’en Gepet»
(Clic per veure en gran)
Recursos humans:
  • Educador/a i infants
Recursos musicals:
  • A la granja d’en Gepet
Desenvolupament:
Inici:
Al llarg del trimestre tenim 9 sessions per treballar l’hora del conte, sempre és farà l’explicació d’un conte relacionat amb els animals de granja on és reproduirà els sons dels animals que surten i cada dia finalitzarà la sessió amb la cançó d’un animal.
En la sessió del primer dia l’educador/a és centrarà en els coneixements previs que tenen els nens i nenes sobre els animals.
Després d’estar tots asseguts al terra en semicercle de manera que l’educadora els vegi a tots i ella els vegi amb ells, explicarà el conte del Porquet Pepet d’invenció pròpia. Parant el tros de roba marró al terra hi anirà posant els animals per ordre de sortida.

Desenvolupament:
El conte explica la història d’un pare que ha perdut el seu garrí per la granja i  el va buscant per tot arreu, a l’estable per demanar al cavall si l’ha vist, al corral amb les gallines, al prat amb les vaques i ovelles, a la bassa amb els ànecs, al final el troba dormint amb els conills perquè no fan gaire soroll, i si està molt tranquil.
Començant pel pare porc i continuant amb tots els animals que van sortint l’educador/a anirà demanant als nens si coneixen el so de l’animal però no tots alhora, per cada animal ho demanarà a dos o tres nens intentant fer-los participar a tots i respectant si algun nen no ho vol fer, ajudant-los si no el saben i deixant-los agafar l’animal de peluix corresponent.

Cloenda:
És tancarà l’activitat amb la cançó: La Granja del Gepet a on hi surten tots els animals, perquè és l’activitat inicial.

Lletra de la cançó:

«A la granja d’en Gepet, hi trobem molts animals, cada dia en Gepet en treu algun a passejar.
A la granja d’en Gepet, hi trobem molts animals, cada dia en Gepet en treu algun a passejar.
A la granja d’en Gepet, hi trobem molts animals, cada dia en Gepet treu la vaca a passejar.
Mumumumumumumu, mumumumumumumu,
A la granja d’en Gepet, hi trobem molts animals, cada dia en Gepet treu l’ovella a passejar.
Beebeebeebeebeebeebee,beebeebeebeebeebeebee,
A la granja d’en Gepet, hi trobem molts animals, cada dia en Gepet treu el cavall a passejar.
Hiihiihiihiihiihiihiihiihii, hiihiihiihiihiihiihii,
A la granja d’en Gepet, hi trobem molts animals, cada dia en Gepet treu la gallina a passejar.
Coccoccoccococcoccoc,coccoccoccoccoccoccoc,
A la granja d’en Gepet, hi trobem molts animals, cada dia en Gepet en treu el porc a passejar.
Grrrgrrgrrgrrgrrgrrgrr, grrgrrgrrgrrgrrgrrgrr.»

Amb aquesta activitat es podrà detectar el coneixement que tenen els nens sobre els animals i la implicació de les famílies, si en les seves rutines diàries els expliquen contes d’animals, si n’han vist mai algun, pot ser que algun familiar en tingui a casa o visqui a pagès.

Adaptacions:
Si hi ha algun nen amb disminució a l’oïda s’exagerarà les gesticulacions i vocalitzacions per mirar de que ho entengui bé, i si n’hi ha algun amb disminució visual,se l’hi deixarà tocar tots els animals de peluix perquè a través del tacte es pugui fer una idea de com és l’animal.
Si n’hi ha algun amb problemes de mobilitat, junt amb l’educadora de reforç se l’ajudarà a desplaçar-se, seure, o el què faci falta.

Valoració o avaluació de l'activitat:

Si
No
Què podem millorar
L'espai ha estat adequat per a realitzar l'activitat.



El material ha estat l'adequat.



L'activitat ha estat adequada a l'edat dels infants.



Els recursos humans i materials han estat suficients.



L’actuació de l’educador/a ha estat l’adequada



El temps emprat ha estat adient.



L'activitat ha estat engrescadora per als infants.




Valoració o avaluació dels infants:

Si
No
A vegades
Mai
Ha mostrat interès per l’activitat?




Ha prestat atenció a les indicacions de l’educador/a?




Ha estat atent durant tota l’activitat?




Reconeixia prèviament el so dels animals? Quins?




Ha après els so dels animals?




Sabia els noms dels animals?




Ha participat quant l’educador/a l’hi ha demanat?




Ha gaudit de l’activitat?






No hay comentarios :

Publicar un comentario